loading...
کونگ فو توا
به سايت كونگ فوتوا خوش آمديد

http://www.khavaranshop.com/فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز http://www.khavaranshop.com/  گر به خود آیی به  خدایی  رسی    در ره  غفلت  به  گدایی  رسی 

ارمین مختاری بازدید : 141 2012/10/30 نظرات (0)

اسراركانگ فو توا

دستیابی به کلید اسرار اطوار انسانی و بکار گرفتن کلید امکانات فیزیولوژیک و پسکولوژیک- مبتنی بر شناسائی یکصد و هفتاد هزار نقطه تلاقی بدن ( لکورپس آسترال ) و بدن فیزیکی و کنترل جریانهای انرژی ( یانگ وین ) و گشودن دریچه های ( چاکرا ) نهفته بر نیروهای خفته بدن ( کوند الینی چکتی ) و دخول از عوالم و ترکیبی و عوالم تجریدی و اجرای 73000 تکنیک ، ترکیب ، عکس العمل سازی و کنترل کلید عضلات ارادی و غیر ارادی بدست توانائی خواستاری و رسیدن به مرحله برون فکنی و سیر مستقل روحانی میباشد و کنکاش در اصول ذن جنبه عبودیت در جنب جنبه الوهیت مضمحل ساختن و به شناخت حقیقت عینی مطلق و درخویش بر اصول مکتب ساتوری نائل گشتن است .

از این رو میان انشاء انسان و دو نشئه تن و روان پیوندی عینی و مشهود حاصل میگردد و عبور از هر یک از دو نشئه مستلزم علم به کیفیت خاص و اسرار و رموز همان نشئه است . بطوریکه روان می تواند در عبور از تن کلید حدود را در نور دیده و سدود را بشکند حدود را بفضای استقلال و تجربه برساند و در آن مقام که نشئه دوم از اطوار انسانیت است نیز با علم باصول و فروغ و رموز و اسرار طی طریقت نماید. حدیث طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلم، تحقیق علم را فرضیه دانسته و حدیث العلم علمان علم الابدان و علم الادیان بطور کامل بیان انواع دوگانه علم را نموده و نشان می دهد که طی راه نیاز به شناخت و معرفت آن راه داشته و زیر بنای علمی این معرفت ، شناخت مبتنی برتجربه علمی خصوصیات بدنی است . 
 
انشاء مصد ر باب افعال به معنی متعدی از ریشه نشاء و مصدر نشئه میباشد. نشئه به معنی یک مرحله و پله از هستی است که ایندو مبتنی و مسبوق به ماده قبل نیست و لیکن انشاء مبتنی بر ماده قبل است ؛ در حقیقت انشاء تغییری است که به واسطه حرکت حاصل میگردد و این حرکت موجب ارتقاء ماده کمالات میشود . پس انشاء مسبوق به خلق و فطرت ماده در صورت و شکلی خاص می باشد که بدین واسطه آنرا وارد مرحله و فعلیت بعدی میگرداند . یعنی آنرا از نشئه ای به نشئه دیگر و از پله ای به پله بالاتر بردن یا از قوه به فعل کشاندن ، پس در انشاء مفهوم ارتقاع و تکامل نیز مندرج است در حقیقت خلقت نقطه تکوین و ایجاد قوه و ماده است و انشاء سلسله تعالی و ارتقائی فعلیت یافتن که الی ربک منتهی ها . انشاء بر دو نوع است یکی سیر تکاملی و رجوعی کلید موجودات ، و دیگر سیر کمالی و اروجی انسان هر دو سیر به طورکلی از ماده آغاز می شود و بروح منتهی گشته و از آن به عالم الوهیت میرسد انشاء انسان : نقطه آغازینش جسم است که به مشابحه زمینی میباشد که چشم زاینده روح تدریجا از آن به واسطه تعادل َآخشیجات اربعه شروع بظهور میکند و در آن جریان یافته به مثابحه رودی میگردد تصویه جسم و اعتدال امزجه اربعه انشاء تن است که به ظهور روح منتهی میگردد و شدن روح در بستر خویش به سوی دریای بودن ، سلسله انشاء روح است که دراین سیر ، ملک و ملکوت را طی کردن عوالم کثیف و لطیف و انوار سبعه و بحور لایتناهی را پیموده ایل و به مقام قاب قوسین منتهی میگردد که این مرحله نیز انشاء روح می باشد .

در هنر کانگ فو 73000 تکنیک ترکیب عکس العمل سازی وجود دارد تکنیک یک رابطه فنی و ریاضی میباشد.وترکیب یک عامل شیمیایی و عکس العمل سازی از عوامل فیزیکی میباشد .این حرکات طوری طراحی شده اند که در هر خط (فرم)  نسبت به پیشرفت همراه در طول تمرین حرکات از ساده به مشکل رفته رفته کامل میشوددر اثر تمرین تکنیکهای کانگ فوماهیچه بدن درزوایای خاصی تقویت شده و هماهنگی اعصاب وعضلات به حد اعلای خود میرسد استقامت بدن بیشتر شده وقدرت قلب افزایش می یابد-تنفس تنظیم شده وبا درست نفس کشیدن جلوی خستگی بدن گرفته می شود و در بعد روانی نیز با اجرای تکنیکهای کانگ فو روح انسان نشاط وشادابی خاصی یافته وبه آرامش می رسد که باعث روشن بینی ونوآوری وهماهنگی کامل روح وجسم میشود .

کونگ فوتو آ با بهره گیری از سالها تجربه در رشته های مختلف رزمی و دوره های جنگهای چریکی و نبوغ و قابلیت های علمی و فنی آقای ((ابراهیم میرزایی)) در ایران بنیانگذاری شد. اصول اساسی کونگ فوتوآ در کتاب ((ذن در کاراته)) توسط بنیانگذار تعیین گشت و مراحل آزمایش را در باشگاه سرباز ((پهلوی سابق)) با موفقیت پشت سرگذاشت. با گذشت چند سال و تربیت تعداد قابل توجهی از همراهان ، کونگ فوتوآ فعالیت رسمی خود را از سال 1352 با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان آغاز نمود، به خاطر هماهنگی با فیزیک بدنی جوانان این سرزمین و درخشش چشمگیر همراهان در مقایسه با ورزش های رزمی آن زمان ،کونگ فوتوآ در مدت کوتاهی کمتر از 5 سال مسیر ترقی و تعالی را طی نمود و سیل انبوه جوانان را بخود جذب کرد. بخاطر اختلاف استاد میرزایی با مسئولین وقت ورزش (شاهپور غلامرضا)، دانشکده انشاء تن و روان در سال 1356 تعطیل شد و خیل عظیم همراهان کونگ فوتوآ در پارک ها و سالن های کوچک خصوصی و سوله های اجاره ای به فعالیت ادامه دادند. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی تقریباً تمام سالنهای ورزشی باشگاه تاج تحت مدیریت و حفاظت همراهان کونگ فوتوآ قرار گرفت و فعالیت ورزشی بدون وقفه شروع شد، و کونگ فوتوآ حدود 2 سال با سرعت در ارتقاء کمی و کیفی همراهان موفقیت های چشمگیری را کسب نمود. متأسفانه در سال 1360 بعلت سوء تفاهم های به سبب فعالیت های سیاسی استاد میرزایی مجدداً فعالیت رسمی کونگ فوتوآ دچار وقفه شد، اما کماکان همراهان کونگ فوتوآ به امر معرفی  و آموزش این ورزش رزمی جذاب و پرطرفدار ایرانی ادامه دادند. در اثر فعالیت های چشمگیر و تلاش خستگی ناپذیر و پیگیری های مستمر همراهان مجدداً اوایل 1370 فعالیت کونگ فوتوآ با عنوان انجمن کونگ فوتوآ بطور رسمی زیر نظر فدراسیون کاراته ادامه یافت. در سال 1371 کمیته مستقل ورزشهای رزمی و اواخر سال 1371 فدراسیون کونگ فو، ووشو و رزم آوراان تشکیل شد و در سال 1378 بنام فدراسیون ورزشهای رزمی تغییر نام یافت و درمدتی کمتر از یک سال در سال 1379 تحت عنوان کمیته مستقل کونگ فوتوآ فعالیت نمود و مجدداً در سال 1381 در زمره سبک های فدراسیون ورزشهای رزمی درآمد. این تغییرات پی در پی که غالباً با مدیریت افراد غیر آشنا همراه بود آسیب های بسیار جدی تر و مخرب تر از زمان فعالیت غیررسمی بر پیکر کونگ فوتوآ وارد نمود، اما با وجود همه این ناملایمات و جفاها ، همراهان کونگ فوتوآ به ساماندهی و سازماندهی این ورزش رزمی ایرانی ادامه دادند و تمام آئین نامه ها و مقررات علمی و فنی و ارتقاء رتبه های فنی و مدارج مربیگری و داوری را تدوین نمودند. اکنون کونگ فوتوآ با هزاران همراه در سرتاسر ایران اسلامی و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، بلژیک فعالیت گسترده ای دارد و هر روز به تعداد همراهان این ورزش افزوده می شود.

 

کونگ فو توآ يک هنر رزمي ايرانيست که در خارج از ايران با مُعرفانِ خوب و بَدَش به پِرشين کونگ فو، يعني کونگ فوي پارس، شناخته شده. وجه َتمايز اين هنر از هنرهاي رزمي ديگر، حرکات پُرتوانِ جسماني، همراه با شُک هاي تکنيکي و رانشِ بازدَم است که چون اُجاقي وجود را شعله ور ميکند و پس از فرو کش يا پايان تمرين، احساسي خوب و پاک به آدم ميدهد که آدم از تلاشِ خود، خوشنود ميشود. بِسان يک رقص قدرت ميماند که بر پايه ي فرهنگ و آدابِ نژادِ آريايي از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ايران و فَراسوي مرزهاي ايرانِ کنوني ريشه دارد. کونگ فو توآ شامل تکنیک ها، ترکيبات، دورانها و پيچشهاي بسياريست که زيبا به نظر ميرسند و يک چالش بزرگ براي کسانيست که در پي ورزشهاي رزمي هستند يا پيِ خود شناسي ميگردند. بهتر است که ما مشکلات و خواسته هاي شخصي خود را با آن مخلوط نکرده و درست آموزش دهيم کونگ فو توآ دَربَرگيرنده ي نرمشها، حرکات بدنساز، تکنيکهاي دست و پا، حرکات موجي، تمرينات تنفسي، يوگا، نفوذ بر اجسام سخت، دفاع شخصي، مبارزات سُنتي آزاد و نيمه آزاد، تمرينهاي انفرادي و تمرينهاي گروهي است


 

در تمرين ها، سرعت، اِنعطاف، و هدف گيريِ توان در يک نقطه يا همان تمرکز گيري، شايانِ توجه است تا دست يازيده به مطلوب برسيم در کونگ فو توآ روي هنایش يا اَثرِ تمرينات توجه ويژه اي ميشود ميوه و اَثري که انسان از اين خود شناسي بر ميگيرد از آنجايي که با انجام اين تمرينها و کنکاش در فلسفه ي کونگ فو توآ انسان با چرخه ي هستي يين و يانگ در مياُفتد و چالش ميجويد، پس در اين دَرگيري، توانِ او نيز در هر گوشه اي از زواياي هستي بروز ميکند بزبان ساده کونگ فو توآ هر گونه زشتي و نيکي را در انسان بيدار ميکند و يک کارگر کونگ فو يا کونگ فو کار توانِ نهفته، پتانسيلِ هر کرداري را دارد، از پليد ترين تا پاک ترينِِ کردارها، درست بر خلاف آنچه که ما تصور ميکنيم که با اجراي کونگ فو توآ همه چيز روبراه است و ما انسانهايي وارسته هستيم، برعکس، تازه اول بازي و کشتي گرفتن با پديده ها و چگونه زيستن آغاز گشته، بدون بيدار شدنِ نيروهاي نيک و بد، خودشناسي، مُيسر نميشود، چرا که قوه ي شناخت، از طريق قياس، کشمکش و توازنِ اين دو نيرو بدست ميآيد و هدف کونگ فو توآ معرفت يا شناخت و خود شناسي است. پس نيروهاي پليد را ميتوان مقياس شناخت خوبيها قرار داد و آموخت چنانچه از يک بي ادب ميتوان درس ادب آموخت و رفتار بي ادبانه را تکرار نکرد. براي خود شناسي نظري به تاريخ مشترکمان در کونگ فو توآ بيافکنيم. در تاريخچه ي چند ساله ي ترازوي کونگ فو توآ ميبينيم که کفه ي پليديها هميشه سنگين تر بوده و اثرات پليد بسيار بجاي مانده، دقيقاً همين نکته نشانگر اينست که اين راه، راه دشواريست و پيمايشِ آن، کار هر کسي نيست پس براي خودشناسي و سخت کوشي، راه خوبيست و نبايد بخاطر زشتيهايي که در آن رخنه کرده، راه را نفرين کرد، بلکه بايد در سويه ي خودشناسي در آن گام زد و اثر نيک بر جاي گذاشت. سيستم تکنيکهاي کونگ فو توآ از آناتوآ تا وايمابتو در حالتِ اُفقي طراحي شده اند، با زدن اين تکنيکها، نيروي آزاد شده باعث شده که کارگران کونگ فو توآ يا کونگ فو کاران، ديد و افکارشان در اُفق و حالاتِ تعصبي و فناتيک شکل گرفته، بطوريکه جاي ديگر را نميبينند. به سخن يارومه ابراهيم ميرزايي توجه کنيم خورشيد با تعصبي خاص، ميلياردها سال است که سر جايش مانده و نور ميپراکند مهر و فروغش جاريست اما آدم خورشيد نيست آدم وظايف ديگري دارد. حرکت آدم تغيير و تغيير يعني امکان خود شناسي، ولي اين تغيير نشان نداشتن ايمان يا نماد ناپايداردي نيست نشان اينست که انسان همواره از راديکالِ هستي به هستي ميرود و تغيير يا پيشرفت ميکند انسان لايتغير نيست و تغيير بخشي از بافت وجود انسان است که خود نيز در تغيير است. اکثر کسانيکه با واژه ها و فلسفه ي کونگ فو توآ آشنا ميشوند، شروع به تقليد از سخنانِ يارومه ابراهيم ميرزايي ميکنند و ديگر از دل سخن نميگويند اين اشتباه است و شخصيتي مجازيست در صورتيکه گوهر وجود آدم اصالت است و بر پايه ي اين اصالت آدم بايد بيآموزد ولي خودش باشد نه کسي ديگر و شخص پرست و يا بُت پرست نشود، اين اشتباهيست که اکثر ما کرده ايم و بايد اين اشتبا بايد اين اشتباه را به نسلهاي آينده گفت تا به گمراهي نيافتند و شخصيت مقلد و مصرفي نشوند، بلکه بر پايه اي استوار با اتکا به خوبيهاي فرهنگ پارسي زندگي کنند. يک شخصيت مجازي و خيالي از خود ساختن، خطراتي چون دوگانه شدن با خويش را به بار ميآورد و در پي آن افسردگي و يا به جان ديگران افتادن، تکرار واژه ها، بدون آگاهي به مفهوم آن و بازي با کلمات، موجب بروزِشخصيتهاي مصنوعي و دو گانه ي متعددي در جامعه ي کونگ فو توآ گشته و از اصل مطلب، يعني پرورش تن و روان، به دور شده ايم. ما آدم ها گناهي نداريم، فقط ناآگاهيم که چنين ميکنيم، گناهکارانيم اگر آگاه باشيم و هنوز چنين کنيم.


 


 

در تاريخچه ي کونگ فو توآ آثار افراد نيک کردار نيز ديده ميشوند، که سر احترام به ذاتِ نيکِ اين افرادِ وارسته خم ميکنيم


 


 

کونگ فو توآ طريقت دانايي به انشاء يا آفرينش تن و روان در ابتدا در ارتشِ شاهنشاهي ايران، بنام کن فو کاراتو شالوده و اساس کارهاي انسان آموزش و گسترش داده شد. در اوايل سالهاي ?? خورشيدي بصورت ورزشي مستقل در باشگاه هاي پهلوي، ديهيم و سپس تاج، باشگاه بانوان تاج يا دانشکده ي انشاي تن و روان گسترش يافت. پس از انقلاب اسلامي و بسته شدنِ دانشکده ي انشاء تن و روان، مکان دانشکده ي انشاي تن و روان يا باشگاه بانوانِ تاج، به مکان ورزشي حجاب تغيير نام يافت. کونگ فو توآ مانند همه ي هنرهاي رزميِ اصيل، هدفي وَراي نيروي بدني دارد. در سالهاي دهه ي?? ميلادي بروس لي، بنيانگزارِ هنر رزمي کونگ فو جيت کان دو، با بازيگري در فيلم هاي گوناگون و با شخصيت صميمي و رفتار دلنشينش موجب شناسايي کونگ فو Gong Fu به جهانيان شد، موجي که وي بوجود آورد، باعث پايه گذاري صدها سبک مختلف کونگ فو در سطح گيتي شد، يارومه ابراهيم ميرزايي که بنا به موج جامعه ي آن زمان در ايران، سبک کونگ فو توآ را بنيان نهادند، از بروس لي به عنوان نوري ياد ميکنند که لحظه اي کوتاه بر جهان تابيد و اثري نيک بجا گذاشت، هدف کونگ فو توآ نيز، اثر نيک است. بروس لي در سال ???? ميلادي بدنيا آمد و در سال ???? ميلادي در سن ?? سالگي در گذشت، آرامگاه او در شهر سياتِل، در شمال غربي آمريکا، نزديک مرز کاناداست، يادش گرامي و روانش شاد باد.


 

آقاي ابراهيم ميرزايي در ارتش شاهنشاهي ايران، کاراته گوجوريو که سبکي اصيل در کاراته است را فرا گرفتند، بر اين مبنا و پس از مسافرت مأموريتي ايشان از طرف ارتش شاهنشاهي ايران به تاي ايران به تايوان و بر اساس تجربيات ايشان کونگ فو توآ تولد يافت. هنر رزمي کونگ فو توآ به کشورهاي ديگر نيز برده شد وظيفه ي آنهايي که معرف کونگ فو توآ در خارج از ايران هستند اين است که بار سفرشان را که بارِ درختِ زندگيشان است خوب حفظ کرده و به درستي ترويج دهند


 

از زمانيکه يارومه ابراهيم ميرزايي، بنيانگزار هنر رزمي کونگ فو توآ در درگيريهايي پس از انقلاب اسلامي ايران به پايشان گلوله خورد، هنر رزمي کونگ فو توآ که ورزشي نسبتاً جوان بود از پيشرفت خود باز ايستاد، در طي تمام اين سالها پس از بسته شدن سالن بانوان تاج، کونگ فو کاران با خون دل خوردن ها و کشيدن رنجهاي بسيار نهال کونگ فو توآ را در ايران و در ديگر کشورها حفظ کرده، پرورش و تکامل داده و به جايي رساندند که امروز به گفته ي شهروندان کشورهاي خارجي، اين سبک سبکي ويژه و تک است.
 

گر به خد آيي به خدايي رسي در ره غفلت به گدايي رسي

درباره ما
Profile Pic
من.آرمين مختاري يك توا كار هستم كه با كمك خداوند اين سايت را ساختم و اميد وارم از اين سايت راضي باشيد.کونگ فویعنی عشق . عشق بی روایت . کونگ فو یعنی راه. راه به بی نهایت.کونگ فو یعنی ذهن . ذهن بی دخالت.کونگ فو یعنی جسم. جسم پر سلامت کونگ فو یعنی من کونگ فو یعنی تو کونگ فو یعنی ما کونگ یعنی توا........ این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام توا کاران برای تمام کسانی که برای توا و طریقت توا زحمت کشیدند وتقدیم می کنم به بنیان گزار سبک توا استاد پروفسور ابراهیم میرزایی.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وضعیت سایت کونگ فوتوا چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 58
  • بازدید هفته : 1,947
  • بازدید ماه : 384
  • بازدید سال : 40,163
  • بازدید کلی : 237,418
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ
    مطالب برتر كونگ توا

    كانگ فو تنها يك ورزش نيست تنها يك هنر نيست بلكه يك زندگيست و دنياي بزرگي را در خود جاي داده دنيايي كه هر كس وارد آن مي شود به شدت عاشق آن دنيا مي شود تكنيكها , خط ها , مبارزه هاو ضربه هاي كانگ فو توآ همه نماد و بهانه هايي براي رسيدن به طريقت ذن است                                 

    " + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" fire_event="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" set_property="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" get_property="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }">